دیه نگرفتن حضرت علی(ع) از قاتلین حضرت زهرا(س)

آياحضرت علي عليه السلام بعدازسقط شدن حضرت محسن از خليفه دوم كه باعث اين قتل شده بود درخواست ديه نمود؟آيابه سبب جراحت حضرت زهرا سلام الله عليها اعتراض وشكايتي،درخواست مجازات ياديه اي فرموده اند؟اگرجواب منفي است به چه علت؟وهابیون ميگويند اگرچنين كه شيعيان ميگويند چرا حضرت اميرعليه السلام ديه نگرفته و..؟

دانشجوی گرامی، متاسفانه وهابیت برای سرپوش گذاشتن به جنایات بی شرمانه خلیفه دوم در حق صدیقه شهیده فاطمه زهرا سلام الله علیها به هر وسیله و سخن سخیف و سست و بی پایه و اساسی روی آورده و حتی حقائق تصریح شده از این جنایات غاصبان خلافت در کتب علمای خودشان را نیز نادیده می گیرند.

پیامبر(ص)در حدیث قرطاس چه می خواست بنویسد؟

یكی از سوالاتی كه ذهن هر حق جویی را به خود مشغول میكند این است كه پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم در آخرین لحظات حیات چه میخواستند بفرمایند؟

گريه رسول خدا (ص) در عزاي امام حسين (ع)

قال رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم :

يَا فَاطِمَةُ كُلُّ عَيْنٍ بَاكِيَةٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا عَيْنٌ بَكَتْ عَلَى مُصَابِ الْحُسَيْنِ فَإِنَّهَا ضاحِكَةٌ مُسْتَبْشِرَةٌ بِنَعِيمِ الْجَنَّة .

بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج‏44، ص: 293 .

اى فاطمه! هر چشمى فرداى قيامت گريان است غير از چشمى كه در مصيبت حسين گريه كند ؛ صاحب آن چشم خندان است و مژده نعمت‏هاى بهشت به وى داده خواهد شد .

عزادارى وگريه از سنّتهاى آفرينش :

جواب شبه ی عدم شهادت حضرت محسن

در تاریخ یعقوبی آمده که محسن در کودکی مرده است این با گفته های شما که جنین بوده و مرده تناقض دارد:

اولا: در تاریخ یعقوبی چنین نوشته شده است:
(علی را چهارده فرزند ذکور بود: حسن و حسین و محسن که در کودکی مرد.مادرشان فاطمه دختر پیامبر خداست........) (تاریخ یعقوبی ج2ص139)
اما نظر مورخین شیعه در مورد محسن:
بزرگان شیعه دو دسته هستند. جمهور علما می گویند: محسن جنین شش ماه ایی بوده است. که به دلیل ضربات وارده سقط شد.
حتی علمای بزرگ اهل سنت نیز این مطلب را قبول دارند:
عن الجاحظ: إنّ عمر ضرب بطن فاطمة عليها السلام يوم البيعة حتّى ألقت الجنين من بطنها وكان عمر يصيح : إحرقوا دارها بمن فيها ، وماكان فى الدار غير علىّ وفاطمة والحسن والحسين وزينب (عليهم السلام) .

اثبات حدیث قرطاس(دوات و قلم) با استناد به منابع اهل سنت

لطفا حدیث قرطاس یا همان دوات و قلم را با استناد به منابع مهم اهل سنت اثبات بفرمایید؟

حدیث قرطاس یا همان دوات و قلم از احادیث صحیحه و متیقن است که علاوه بر اینکه تمام علمای بزرگ شیعه آنرا در کتبشان نقل کرده اند؛ بسیاری از علمای اهل سنت نیز بدان اقرار کرده و آنرا ذکر کرده اند ؛ ما برای روشن شدن مطلب به بررسی اسناد این قضیه در کتب اهل سنت می پردازیم:
قضیه از اين قرار بود كه در روزهاى پايانى عمر رسول خدا(صلى الله عليه وآله) آن حضرت به جمعى از اصحاب كه به عيادتش رفته بودند، فرمود: «قلم و دواتى برايم حاضر كنيد تا براى شما نامه اى بنويسم كه پس از آن هرگز گمراه نشويد». ولى بعضى از صحابه به مخالفت برخاستند و مانع نوشتن اين نامه شدند!