شبهه:ائمه مثل شهدایند و بعد از مرگ نباید غمگین بشوند اما شما با مشکلاتتان آنان را غمگین می کنید و این با آیه قرآن در تعارض است...

اخيرا با يك اهل سنت بحث ميكردم سوالاتي كرد كه ديدم بايد با تعمق بيشتري جواب بدهم لذا خواهشمندم به اين سوالات پاسخ دقيقي ارائه فرماييد ميگفت مگر نه اينكه طبق آيه ولاتحسبن الذين و.... شهدا حزن واندوهي ندارند.پس وقتي شما شيعيان به زيارت امام ميرويد كه مقامش از شهيد هم بالاتر است و نمرده و زنده است يك كوه مشكلات را به پيشش ميبريد كه طبعا امام ميداند و ميشنود و محزون ميشود.پس با آيه فوق در تعارض است و امام نه ميشنود و نه مي داند كه در مشكل زوار چيست چون اگر بداند ناراحت خواهد شد.پس اين دروغ است كه شيعه ميگويد. در ثاني ميگفت آيا امام در يك لحظه بر قلب ميليونها زائرش اشراف دارد؟ دارد يا نه؟ اگر بلي اين صفات خدايي دادن به امام است و باطل؟ چگونه اين دو مورد را برايش حل كنم ؟

سؤال كننده عزيز: در پاسخ به اين ادعاي عجيب بايد گفت :
اولا ما معتقديم كه ائمه (ع) شهيد از دنيا رفته اند و قرآن كريم تصريح نموده كه شهدا زنده اند. برخي امور را چون زندگان بلكه بهتر از بسياري از زندگان درك مي كنند و مي دانند:
و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بلكه احياء عند ربهم يرزقون (آل عمران (3)آيه 169) آن ها را كه در راه خدا كشته شدند ، مرده مپنداريد ، بلكه آنان زندگانند و نزد خداي شان روزي مي خورند.»
طبق اين آیه وآيات دیگربعدآن وآیه وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ، ( بقره آیه154 )معلوم مي شود كه شهدا بعد از مرگ مثل ساير مردم نيستند ، بلكه داراي حياتي خاص اند و از برخي امور كه در دنيا مي گذرد ،آگاه مي شوند . آثار و آثرشان در دنيا باقي و برقرار است
خوف و حزن در مورد اولياء و انبياء
ثانيا - حزن دو جنبه مثبت و منفي دارد. حزن مثبت مثل غم براي آخرت و حزن به دليل دوري از خدا و اولياي او، همچنان كه پيامبر اكرم مي فرمايد: «يَا أَبَا ذَرٍّ مَا عُبِدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى مِثْلِ طُولِ الْحُزْنِ »؛( بحار الانوار، ج۷۴، ص۸۰، موسسه الوفاء بیروت) اي ابوذر خدا به چيزي مثل حزن و غم طولاني پرستيده نشده است، اما حزن منفي مثل غم براي از دست دادن مال و…؛ هم چنان كه علي (ع) مي فرمايد: «الرَّغْبَةُ بِالْآخِرَةِ عِنْدَ اللَّهِ تُورِثُ الرَّوْحَ وَ الرَّاحَةَ وَ الرَّغْبَةُ فِي الدُّنْيَا تُورِثُ الْهَمَّ وَ الْحُزْن»؛( ارشاد القلوب، ج۱، ص۱۹، انتشارات شريف رضي) رغبت به آخرت نزد خدا باعث راحتي و آرامش مي گردد و رغبت به دنيا باعث هم و غم و حزن مي شود.
همچنین آن حزن و غمی که در شهدا و مومنین بعد از مرگشان نیست منظور در آخرت است نه در عالم برزخ.

براي آگاهي زيادتر به آدرس (http://vahabiat.porsemani.ir/content/%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%A7%D9%88%D9%... ) مراجعه شود :

ثالثا - به چه دليل وهابيت ثابت مي كند كه روح يك انسان بعد از مفارقت از بدن قدرت انجام هيچ كاري را ندارد ؟ آيا اين ادعايي بي دليل نيست كساني كه چنين ادعاي دارند با دليل برهان بياورند ؟

رابعا - واقعيت اين است که: ياد و زيارت پاكان و معصومان , آدمي را در مسير پاكي و عصمت قرار مي دهد و انسان را بيش از بيش به خدا نزديك مي كند. چنان كه در قرآن مي خوانيم:«في بيوت اذن الله ان ترفع و يذكر فيها اسمه...»(سوره نور,آيه 36) هم چنين متعلقات اولياي الهي داراي تقدس مي شود و منشاء اثر مي باشد.چنان كه پيراهن حضرت يوسف (ع) پدر را بينا كرد.(رك سوره يوسف,آيه 96) از اين رو زيارت اوليا و تبرك جستن به آنها داراي اثر خواهد بودچون.
زيارت از ياد نبردن پيمان با ولي حق و تجديد عهد و پيمان با جانشين خدا بر روي زمين است .
زيارت تجديد قواي معنوي تحليل رفته و نيروي معنوي و روحاني گرفتن از منبع معنويت و نورانيت و روحانيت است .
زيارت حضور يافتن زائر در نزد ولي خدا و بهره مند شدن از فيض حضور و اشراقات و فيوضات بنده برگزيده خدا است
زيارت خود را در درياي كمال و عظمت انداختن و خود را در اين درياي مواج غرق كردن و خوديت را فراموش كردن و خوبي و كمال و ادب را باز يافتن است .
زيارت رها شدن از دغدغه ها و اضطراب ها و دل نگراني ها و آرميدن در حريم امن ولايت معصوم است و.. .
و خواست هر كس از اولياي الهي متناسب با نوع معرفت و نياز و ضرورت خود او است و..

خامسا - دراين مسئله نیز مانند دیگر امور روش و برنامه وهابيت با استفاده از مغالطه و قياس است اما این روش به خلاف صريح آيه قران است كه مي فرمايد : ولاتحسبن الذين و.... و أَلا إِنَّ أَوْلِيَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ ״ ُ (سوره يونس آیه 62). شبهه گر نتيجه را آن طوري خواسته گرفته است وفكر كرده برنامه جهان آخرت مثل اين دنيا است ومسئله شهداء و اوليا وائمه (ع) مثل آدمهاي عادي است غافل آن كه شهدا بعد از مرگ مثل ساير مردم نيستند ، بلكه داراي حياتي خاص اند و از برخي امور كه در دنيا مي گذرد ،آگاه مي شوند . آثار و اثرشان در دنيا باقي و برقرار است.
وغافل ازآن كه كه براي دوستان خدا نه ترسي است و نه غمي “أَلا إِنَّ أَوْلِيَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ ״ ُ
پس خوب است كه وهابيت به جاي تفسير وتاويل آيات ، وغم وغصه ي شهدا وائمه (ع) يك فكري براي مجاهدين ( بقول خود شان) كنند تا ازغصه و ترس گرسنگي الاغ ها وسگ هاي زبان بسته را ذبح نكنند ونخورند و... چنانکه به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبر، گروه هاي تكفيري كه پس از پيشروي هاي هدفمند ارتش سوريه محاصره شده و نمي توانند سلاح، مهمات و كالاهاي اهدايي كشورهاي حامي خود را دريافت كنند، به جان احشام و حيوانات روستاييان بي نوا افتاده اند و از خير الاغ ها و سگ ها نيز نمي گذرند. آنها الاغ و سگ را ذبح مي كنند تا به گوشت حلال برسند.
يك خبرنگار عرب امريكايي كه مدتي را در ميان يكي از اين گروه ها سپري كرده، در گزارشي كه در صفحه تويتر خود قرار داد، نوشته است: آنها به گمان اين كه در بدن ما گوشت هاي حرام، مانند گوشت خوك يا شراب وجود دارد، با ما دست نمي دهند، يا اينكه به اكراه اين كار را مي كنند. با اين وجود وقتي جرات كردم و به شوخي گفتم شما هم گوشت حرام خورده ايد، با حالتي مطمئن و جدي پاسخ داد نه، ما آن را به صورت شرعي ذبح كرديم و براي اين كه استدلالش را محكمتر كند، اضافه كرد كه گروه شيخ سالم منيع كه در مجاور ما هستند سه هفته قبل دو سگ را ذبح كردند.
اين خبرنگار مي افزايد:خوشبختانه من به اندازه آنها شيفته گوشت تازه نيستم و غذاهاي بسته بندي شده و كنسروها كافي است.

ميگفت آيا امام در يك لحظه بر قلب ميليونها زائرش اشراف دارد؟ دارد يا نه؟ اگر بلي اين صفات خدايي دادن به امام است و باطل؟ چگونه اين دو مورد را برايش حل كنم ؟
پاسخ:
آري ، در هر زمان و مكاني كه از اهل بيت عليهم السلام طلب حاجت نماييم ، درخواست ما را مي‌شنوند و به آن‌ پاسخ مي‌دهند و اين مطلب با دلايل ذيل قابل اثبات است :
الف : عرضه شدن اعمال امت بر پيامبر اكرم
اعمال امت همواره بر رسول خدا و بعد بر امام زمان عليه السلام عرضه مي‌شود و آن حضرت از تمامي اعمال ما آگاه است .
تعرض علي أعمالكم فما رأيت من خير حمدت الله عليه وما رأيت من شر استغفرت الله لكم . مجمع الزوائد ، الهيثمي ، ج 9 ص 24 .
ب : شاهد بودن پيامبر و ائمه بر امت:
طبق آيات و روايات فروان ، رسول خدا و ائمه عليهم السلام ، شاهد بر اعمال امت هستند و اعمال همه را زير نظر دارند و در روز قيامت يكي از شاهدان خواهند بود و بر طبق آن‌چه ديده‌اند ، شهادت خواهند داد .
يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذيراً (الأحزاب /45 ) .
ج : سلام خطابي مسلمانان در نماز
تمامي مسلمانان در پايان نماز به رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) سلام مي‌دهند ، اگر پيامبر خدا سلام آن‌ها را نمي‌شنود ، پس اين كار همه مسلمانان لغو است و اگر مي‌شنوند ، پس قطعاً توسلات ما را نيز مي‌شنوند و به آن‌ها پاسخ مي‌دهند .
د : تسلط عزرائيل بر تمام جانداران:
طبق روايات موجود ، عزرائيل در آن واحد مي‌تواند جان همه خلائق را بگيرد . طبق روايات ديگر هر روز به تمامي خانه‌هاي روي زمين سر مي‌زند و تمام عالم همانند طشتي در برابر او است و... .
إن اللّه حوى الدنيا لملك الموت حتى جعلها كالطست بين يدي أحدكم فهل يفوته منها شئ. الدر المنثور، ج 5، ص 173، تفسير الثعالبي، ج 4، ص 328، تفسير ابن كثير، ج 3، ص 466
نتيجه :
خداوندي كه تمام جهان و جهانيان را با همه وسعت وعظمت و بزرگي كه دارد در منظر و مقابل چشم عزرائيل قرار مي دهد و اين توانائي را به وي داده است ، به پيامبران و ائمه عليهم السلام نيز مي‌تواند همان قدرت را بدهد .
و نيز وقتي عزرائيل چنين قدرتي داشته باشد ، رسول خدا كه برتر از او است ، قطعاً قدرت دارد كه توسلات مؤمنان را بشنود و در همان حال به آن‌ها پاسخ دهد . وائمه اهل بيت عليهم السلام هم كه جانشينان آن گرامي هستند ،‌ قطعاً داراي چنين قدرتي هستند .
براي آگاهي زيادتر به آدرس ذیل مراجعه کنید: http://vahabiat.porsemani.ir/content/%D8%A2%D9%8A%D8%A7-%D9%87%D8%B1-%D8...

گردآوری و پاسخ:
سید محمد مهدی حسین پور
مدیر گروه سایت وهابیت

دیدگاه ها

ارسال ديدگاه جديد

(لطفا از درج سوال در ديدگاه ها خودداري فرماييد براي طرح سوالات خود به اين آدرس مراجعه فرماييد)

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • تگ های مجاز : <a> <br><em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  •  

 

کد امنیتی
این سوال برای آزمایش کردن شما است که آیا شما یک بیننده واقعی ( انسان ) هستید و یا یک رایانه برای ساخت اسپم .
10 + 1 =
دو عدد را جمع کنید و وارد کنید . به عنوان مثال 1+3 را باید 4 وارد کنید .