جواب به کسانی که شیعه را مشرک می خوانند

در جواب از وهابیون که شیعیان را مشرک می دانند چه باید گفت؟

بايد براي آن كساني كه به شيعه نسبت شرك مي دهند ياد آور شويم كه قرآن كريم مي فرمايد:
لا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقى‏ إِلَيْكُمُ السَّلامَ لَسْتَ مُؤْمِناً. نساء/94
به كساني كه اظهار اسلام مي كنند نگوييد كه شما مومن نيستيد!
و نيز از نبي مكرم (ص) روايت است كه اگر كسي لا اله الا الله را گفت ، داخل در اسلام شده و حقوق مسلماني را دارا خواهد بود و حساب باطنش بر خداست. صحيح بخاري ، صحيح مسلم و...
بعضي ها مي گويند درست است كه با شهادت بر وحدانيت خدا ، وارد اسلام مي شود ولي با گفتن يا علي ، از اسلام خارج مي شود!!
مي گويم همه ي مسلمين در سلام نمازشان مي گويند السلام عليك ايها النبي ! آيا اينها همه مشرك شده و از اسلام خارج مي شوند؟!
و داريم كه ابو بكر در هنگام ديدن پيكر مطهر پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم گريه مي كند و ايشان را مي بوسد و مي گويد : بِأَبِي أَنْتَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ
صحيح البخاري - كتاب الجنائز - باب الدخول علي الميت بعد الموت.. - ح 1171
از آنجايي كه وهابيون سعي دارند هيچگاه تعريفي از شرك و توحيد ارائه ندهند و آنجائي هم كه بخواهند تعريفي از شرك و توحيد بيان كنند به سراغ مصاديق شرك و توحيد مي روند تا مطلب مخدوش و منحرف گردد فلذا ناچاريم در اين مجال ، مقداري به تعريف شرك بپردازيم.
شرك يعني شريك شدن . انباز گشتن . همدست شدن در كاري . لغت نامه ي دهخدا
مشركين پس از مشاهده ي عذاب الهي مي گويند:
تَاللَّهِ إِن كُنَّا لَفِى ضَلَالٍ مُّبِينٍ إِذْ نُسَوِّيكُم بِرَبّ الْعَالَمِين. شعراء/98
سوگند به خدا كه ما در گمراهي آشكاري بوديم هنگامي كه بت ها را با پرودگار عالميان برابر مي گرفتيم!
در اين آيه شريفه ، شرك يعني برابر گرفتن كسي يا چيزي با رب العالمين ، هم چنان كه مفهوم كلمه شريك نيز چنين حقيقتي را القا مي كند.
در امر شراكت آنچه بين دو يا چند نفر بسيار مهم است ، اين است كه هر كس به مقدار سهمش مستقل از ديگريست. به عنوان مثال : شركتي وجود دارد بنده يك سهم و شما نود و نه سهم داريد من و شما هر كدام در هر آنچه داريم مستقل از يكديگر هستيم با اين فرض كسي كه غيري را با خدا شريك ميگيرد ، در حقيقت در برابر خدا ، غير را مستقل از خدا فرض كرده است و ديگر مقدار سهم تاثيري در اصل مسئله ندارد.
حال اگر فرض شود خداوند اختيار تمام دنيا را به كسي دهد ولي ممكن است هر لحظه آن را بگيرد آيا ميتوان گفت چنين كسي شريك خداست ؟ و يا مي توان ادعا نمود كه ما براي چنين كسي استقلال قائل شديم ؟
قطعا پاسخ منفي است چون براي چنين كسي اصلا سرمايه اي تعريف نشده تا شراكتي ايجاد شده باشد و همچنين هر لحظه خداوند ممكن است هر آنچه داده را بگيرد ، لذا استقلالي هم براي او تصور نشده است!
يا يك صاحب خانه استقلال دارد ولي هيچ مستأجري استقلال ندارد و نمي توان مستاجر را شريك صاحب خانه دانست.
شيعه معتقد است خداوند خيلي قدرت ها به معصومين عليهم السلام داده و هر لحظه هم ممكن است هر آنچه را كه داده پس بگيرد . در اين حالت هيچ شراكت و يا استقلالي براي معصومين عليهم السلام تصور نكرده ايم تا دچار اشكال شويم!
با قبول تعريف بالا اگر كسي ادعا كند چون شيعه براي معصومين عليه السلام قدرت قائل است پس معصومين عليهم السلام را شريكان خدا مي دانند چنين ادعايي باطل است.
براي اينكه حرف هاي فوق مستند به مدارك قرآني باشد ، نمونه هايي را ذكر مي كنيم:
شفا و درمان از خداست: و اذا مرضت فهو يشفين. شعراء/80
امّا همين شفا را خداوند در عسل قرار داده است: فيه شفأ للنّاس. نحل/69
هر چند خداوند كارها را تدبير مي كند: يدبّر الامر. يونس/3
امّا فرشتگان واسطه تدبير او هستند: فالمدبّرات امرا. نازعات/5
هر چند خداوند جان ها را مي گيرد: اللّه يتوفّي الانفس. زمر/42
امّا ملك الموت جان ها را مي گيرد: يتوفّاكم ملك الموت. سجده/11
هر چند خداوند مردگان را زنده مي كند: وَ اللَّهُ يُحْيي‏ وَ يُميتُ. آل عمران/156
ولي حضرت عيسي (ع) هم به اذن خدا مرده زنده مي كند: أُحْيِ الْمَوْتى‏ بِإِذْنِ اللَّهِ. آل عمران/49
با اينكه خداوند بادها را جابجا مي كند: اللَّهُ الَّذي يُرْسِلُ الرِّياحَ. روم/48
ولي آن را به تسخير حضرت سليمان (ع) در مي آورد: فَسَخَّرْنا لَهُ الرِّيحَ تَجْري بِأَمْرِهِ رُخاءً حَيْثُ أَصابَ. ص/36
درست است كه خداوند عالم الغيب است: عَالِمُ الْغَيْبِ فَلَا يُظْهِرُ عَلَىٰ غَيْبِهِ أَحَدًا. جن/26
ولي مقداري از آن را به فرستاده هايش مي دهد: إِلَّا مَنِ ارْتَضَىٰ مِنْ رَسُولٍ. جن/27
اگر چه خداوند هدايت مي كند: أَنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَنْ يُرِيدُ. حج/16
ولي پيامبر هم هدايت مي كند: إِنَّكَ لَتَهْدي إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ. شوري/52
و امامان هم هدايت مي كنند: وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا. انبياء/73
اگر چه عزت كلا از آن خداست: فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا... فاطر/10
ولي براي رسول و مومنين نيز مي باشد: وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ... منافقون/8

گردآوری و پاسخ:
سید محمد مهدی حسین پور
مدیر گروه وهابیت

دیدگاه ها

ارسال ديدگاه جديد

(لطفا از درج سوال در ديدگاه ها خودداري فرماييد براي طرح سوالات خود به اين آدرس مراجعه فرماييد)

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • تگ های مجاز : <a> <br><em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  •  

 

کد امنیتی
این سوال برای آزمایش کردن شما است که آیا شما یک بیننده واقعی ( انسان ) هستید و یا یک رایانه برای ساخت اسپم .
3 + 15 =
دو عدد را جمع کنید و وارد کنید . به عنوان مثال 1+3 را باید 4 وارد کنید .