ائمه اربعه اهل سنت و نظر شیعه در مورد آنها

نظر شیعیان در مورد ائمه اربعه اهل سنت چیست؟

پیش از پاسخ به سوال شما ابتدا باید توجه داشته باشید که نظر مقام معظم رهبری و برخی از مراجع تقلید این است که بی احترامی و لعن بزرگان اهل سنت جایز نیست، بدین جهت هیچ کس حق ندارد که به آنان بی احترامی کند اما بحثهای اعتقادی و تاریخی از این مسئله جدا است و کتمان حقیقت و بازگو نکردن وقایع از جرمهای نابخشودنی و خیانت به آیندگان است،.
بدین لحاظ باید گفت: از نظر علمای شیعه ، این چهار نفر صرفاً عالمانی سنّی بوده اند مثل دیگر علمای اهل سنّت. هیچ خصوصیّت ویژه مثل افضل مردم بودن یا اعلم مردم بودن یا معصوم بودن در آنها نیست که آنها را بی چون و چرا مورد اتّباع قرار دهد. البته خود این چهار نفر نیز اختلافات فراوانی با یکدیگر دارند تا آنجا که در مواردی دقیقاً در مقابل هم قرار می گیرند و در گذشته حتّی پیروان اینها همدیگر را تکفیر هم می کردند ؛ مثلاً در جریان حدوث و قدم قرآن برخی از اینها قائل به حدوث قرآن بودند و برخی دیگر قائل به قدیم بودن قرآن. لذا بر سر این مساله حتّی خون همدیگر را نیز مباح می دانستند.
از نظر علمای شیعه هر مذهب فقهی جز مذهب فقهی اهل البیت (ع) باطل است ؛ چرا که طبق حدیث ثقلین و حدیث سفینه رسول خدا(ص) ما را فرموده که تنها تابع قرآن و اهل بیتش باشیم. نیز قرآن کریم در آیه ی « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقين‏ ــــ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از(مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد، و با صادقان باشيد»(التوبة:119) ، ما را امر نموده که تنها از صادقین تبعیّت کنیم ؛ و صادقین کسانی هستند که هر چه بگویند عین واقع است. و شکّ نیست که هیچکدام این چهار نفر این گونه نیستند. چون تنها معصوم است که به معنی مطلق کلمه صادق است ؛ و غیر معصوم نمی تواند مدّعی صدق تمام عیار باشد.و شکّ نیست که این آیه صدق تمام عیار را می گوید ؛ چون اگر بنا شود ما از هر صادق معمولی تبعیّت کنیم ، آنگاه تبعیّت بسیاری از انسانها لازم می آید ، حتّی تبعیّت از کافر راستگو هم واجب می شود.

دیدگاه ها

پاسختان سرشار از تحریف و تقیه بود!

Member since:
1 مهر 1389
Last activity:
43 هفته 2 روز


کاربرگرامی، کاش لااقل یک مورد از تحریف و تقیه را ذکر می کردید و تهمتی را که به ما زده اید را مستند ذکر می کردید یا لااقل کلام خودتان را که ادعا می کنید درست است و بدون تحریف و تقیه ذکر می کردید
با تشکر . مدیریت سایت

شيعه و عقل و منطق بسيار از هم فاصله دارند. شما كثافت ها را راهتان و ما را راه ما. دين الله و رسولش مانند يهود و نصارا تحريف كرديد. الله شما روافض را با يهود و نصارا حشر كند


پاسخ
شما که عقل و منطق داری چرا اینگونه حرف می زنی، اینگونه حرف زدن و فحش و ناسزا گفتن آیا نشانه عقل و منطق است یا حرفهای مستدل و منطقی و بدون اهانت ما؟ البته از امثال شما اینگونه فحاشی کردنها عجیب نیست چرا که مذهب و مرام شما بر این امر استوار است

علی رضی الله عنها زمانی جانشینیش از غدیر ثابت خواهد شد که شتر از سوراخ سوزن خیاطی بگذرد...!حَتَّىٰ يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ) سوره اعراف آیه 40- :

اینکه می گویند علی رضي الله عنه با هیچکدام از سه خلیفه پیش از خود رابطه خوبی نداشته است سخنی است باطل که تاریخ شاهد بر آن است. علی با هر سه خلیفه قبل از خودش رضی ا لله عنهم روابط بسیار خوب و نزدیکی داشته و با هیچکدام با زور بیعت نکرده است!. اینها افسانه ای است که روافض آنرا ساخته اند. به عنوان مثال که علی را به زور آوردند تا بیعت کند.
پرسشی که اینجا مطرح می شود این است که اگر علی جانشین از پیش تعیین شده و به حق رسول الله صلی الله علیه وسلم بود چرا با هر سه خلیفه بیعت کرد؟
در اینجا شیعه یا می گویند به زور بیعت کرده است یا می گویند: دلیل این کار مصلحت اندیشی علی بوده است.!
لذا می گوییم:
اگر به زور بیعت کرده یعنی آن مرد با ایمان و تقهرمان که از او یاد شده به این ذلت تن در داده و به زور با کسی که به او اعتقادی نداشته است بیعت کرده ؟ آیا این توهین به علی نیست؟
آیا تمام آن مسلمانانی که با رسول الله در حجه الوداع با او رفتند انسانهایی خائن و منافق بودند که حاضر شدند سخن ایشان را فراموش کنند و مسلمین خلیفه را در یک شورا انتخاب کنند؟
شیطان صفتان یهودی کاری که انجام دادند این بود که جمله راست پیامبر در غدیر خم را گرفتند و برداشت و تفسیری دروغ و تفرقه افکن بر آن پوشانیده و به این وسیله آن نه تنها تهمت کفر و ارتداد به یاران و اصحاب رسول الله زدند بلکه تا قیام قیامت بذر کینه و تفرقه را در میان مسلمانها پاشیدند...!
چند سوال دیگه:
چرا حضرت علی رضی الله عنه در هیچ کجای تاریخ ( حتی در کتب شیعه ) نفرمودند که : مردم در غدیر خم با من بیعت خلافت کردند . ( به خصوص پس از شهادت حضرت عثمان که تمام دعواها بر سر خلافت حضرت علی بود ؟ )
چرا جوانان طرفدار حضرت علی در سقیفه بنی ساعده به واقعه بیعت با حضرت علی در غدیر خم هیچ اشاره ای نکرده و به جای آن می گویند : لا نبایع الا علیا ( ما بیعت نمی کنیم مگر با علی ) در حالیکه اگر در غدیر خم بیعت کرده بودند باید می گفتند : ما بیعت خود با علی را نمی شکنیم !
ما می دانیم که بسیاری از مردم مدینه و قبائل اطراف در غدر خم حاضر نبوده اند چرا رسول اسلام صلی الله علیه وسلم پس از بازگشت به میدنه از این تعداد برای حضرت علی بیعت نمی گیرند ؟
جواب: زمانی میتوان افسانه جانشینی علی رضی الله عنه بعد از رسول الله صلی الله علیه وسلم در غدیر خم را باور کرد که (حتی یلجل الجمل من سم الخیاط) هرگاه که شتر از سوراخ سوزن بگذرد...!

پاسخ
کاربر گرامی، کاش به جای این همه تعصب و جهالت کورکورانه ، کمی هم از عقل و خرد خود استفاده نموده و با مطالعه مطالبی که در سایت ذکر کردیم لااقل با مدرک و منبع و سند اظهار نظر می کردید:
به هر حال هر چند جواب امثال شما را بارها داده ایم اما باز هم جهت آگاهی شما لینک پاسخ به شبهات مطرح شده از طرف شما را در ذیل قرار می دهیم امید است که بدون تعصب و با عقل و شعور مطالعه فرمایید:
پاسخ به شبهه:..علی را به زور آوردند تا بیعت کند..
http://www.vahabiat.porsemani.ir/content/%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B4...
پاسخ چرا حضرت علی رضی الله عنه در هیچ کجای تاریخ ( حتی در کتب شیعه ) نفرمودند که : مردم در غدیر خم با من بیعت خلافت کردند ...
http://www.vahabiat.porsemani.ir/content/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AF%D9%84%...
و:
http://www.vahabiat.porsemani.ir/content/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D8%AC%D8%A7%...

ارسال ديدگاه جديد

(لطفا از درج سوال در ديدگاه ها خودداري فرماييد براي طرح سوالات خود به اين آدرس مراجعه فرماييد)

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • تگ های مجاز : <a> <br><em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  •  

 

کد امنیتی
این سوال برای آزمایش کردن شما است که آیا شما یک بیننده واقعی ( انسان ) هستید و یا یک رایانه برای ساخت اسپم .
12 + 6 =
دو عدد را جمع کنید و وارد کنید . به عنوان مثال 1+3 را باید 4 وارد کنید .