آتش زدن درب خانه حضرت زهرا س در منابع اهل سنت

چرا با وجود اینهمه تردید در واقعه آتش زدن درب خانه حضرت زهرا بر این امر اصرار دارید؟

هیچ تردیدی در واقعه جانسوز آتش زدن درب خانه تنها یادگار پیامبراکرم, حضرت صدیقه شهیده وجود ندارد و به این مطلب علاوه بر قریب به اتفاق علمای شیعه, بسیاری از بزرگان اهل سنت هم اعتراف کرده اند که جهت آگاهی شما در ادامه به برخی از این اقوال اشاره می شود، اما پیش از پرداختن به این اقوال توجه به یک نکته ضروری است و آن اینکه: این خانه ای که غاصبان خلافت آن را به آتش زدند متعلق به چه کسی بوده است؟ و آن شخص از چه درجه اعتباری نزد خدا و رسولش برخوردار بوده است؟ آیا این پیامبر نبود که به قول تمام مورخین و محدثین بیش از شش ماه هر روز بر در این خانه می ایستاد و بر اهل آن سلام ودرود و تحیت می فرستاد؟ آیا همین پیامبر نبود که بارها فرمود: فاطمه پاره تن من است هر کس او را بیازارد من را آزرده است؟ مگر آن بانوی دو عالم چه جرمی مرتکب شده بود که با او چنین رفتاری کردند؟ آیا مزد رسالتی که خدا در قرآن از قول پیامبرش نقل کرده: قل لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى‏: " من از شما پاداشى نمى‏طلبم جز دوستى خویشاوندانم" (شورى- 23) به آتش کشیدن درب تنها یادگارش و شکستن پهلو و شهید کردن جنینش و سیلی زدن و... بوده است؟
حال اگر ما هم بی اعتنا به تمامی این وقایع جانسوز باشیم در ردیف همان افرادی که این وقایع ننگین را به وجود آوردند نخواهیم بود؟ چگونه می توانیم در روز قیامت جوابگوی رسول خدا باشیم وقتی از ما در این مورد سوال بفرماید؟

مدارک و اسناد جسارتهای به حضرت صدیقه طاهره و آتش زدن درب خانه آن حضرت از منابع اهل سنت:
شاید بارزترین این مدارک کلام خود ابوبکر باشد زمانی که وی در حالت مرگ افتاد از سه کار خود ابراز ندامت کرد که یکی از آنها حمله به خانه حضرت زهرا است.
عبدالرحمان بن عوف که مورد وثوق اهل سنت است این روایت را نقل کرده و احمد حنبل پیشوای اهل سنت حنبلی و دیگران آن را در کتاب‏های خود آورده‏اند(کامل فی الغة و الادب، ابی عباس محمد بن یزید مجرد، ج 1، ص 6؛ سقیفه و فدک، ابی‏بکر احمد بن عبدالعزیز جوهری بغدادی، ص 70؛ مفاخرات، زبیر بن بکار و لسان المیزان، ابن حجر عسقلانی، در ترجمه عمران بن داود رجلی.)
عبدالرحمان بن عوف می‏گوید:«دخلت علی ابی‏بکر اعوده فی مرضه الذی ممات فیه فسلمت و سألته به کیف به»؛ در هنگام بیماری ابوبکر همان بیماری که از آن درگذشت به عیادت او رفتم بر او سلام کردم و احوال او را پرسیدم.
پس از نقل جملاتی خطاب به او گفتم:«فو اللَّه ان علمناک الا صالحاً مصلحاً»؛ به خدا سوگند ما تو را مردی صالح و مصلح شناختیم.
ابوبکر پاسخ داد:«اما انی لا آملی الا علی ثلاث فعلتهن وددت انی فعلتهن و ثلاث وددت انی سألت رسول اللَّه(ص) عنهن»؛ من به واسطه سه کار که انجام داده‏ام، اندوهناکم و ای کاش این سه کار را انجام نمی‏دادم و این سه مطلب را از پیامبر(ص) می‏پرسیدم.
فاما الثلاث التی فعلتها و ددت انی لم اکن فعلتها فوددت انی لم اکن کشفت عن بیت فاطمه و ترکته و لو اغلق علی حرب»؛ اما آن سه کاری که انجام دادم و ای کاش انجام نمی‏دادم: ای کاش حریم خانه فاطمه را نمی‏شکستم و به آن حمله نمی‏بردم و او را به حال خودش رها می‏کردم و لو این که به سبب این کار جنگی صورت می‏گرفت.
در این روایت خلیفه اول تصریح می‏کند که ای کاش به خانه فاطمه(س) حمله نمی‏بردم و حریم آن خانه را نمی‏شکستم و این مطلب به خوبی مؤید حمله به خانه آن حضرت به خاطر رسیدن به خلافت است.
مقاتل بن عطیه می‏گوید: ابابکر بعد از آن که با تهدید و ترس و شمشیر از مردم بیعت گرفت، عمر و قنفذ و جماعتی را به درب خانه علی و زهراعلیهماالسلام فرستاد. عمر هیزم را درِ خانه فاطمه جمع نمود و درب خانه را به آتش کشید، هنگامی که فاطمه زهرا علیهاالسلام پشت در آمد، عمر و اصحاب او جمع شدند و عمرآن چنان حضرت فاطمه علیهاالسلام را پشت در فشار داد که فرزندش را سقط نمود و میخ دربه سینه حضرت فرو رفت (و بر اثر آن صدمات) حضرت به (بستر) بیماری افتاد تا آن که ازدنیا رفت.»( الامامة والخلافة، مقاتل بن عطیة، ص۱۶۰ ـ ۱۶۱٫)
مسعودی (که برخی وی را سنی مذهب می دانند) نیز در قسمتی از کتاب خود آورده است:«فَوَجهُوا اِلی مَنْزلِهِ فَهَجَمُوا عَلَیْهِ وَ اَحْرَقُوابابَهُ… وَ ضَغَطُوا سَیدَةَ النساءِ بِالْبابِ حَتی اَسْقَطَتْ مُحْسِنا؛پس (عمر و همراهان) به خانه علی علیه السلام رو کرده وهجوم بردند، خانه آن حضرت را به آتش کشیدند؛ با در به پهلوی سیده زنان عالم زدند؛چنان که محسن را سقط نمود.»( اثبات الوصیة، مسعودی، (چاپ بیروت) ص۱۵۳ و در برخی چاپها ص ۲۳ ـ ۲۴٫)
ابو بكر عبداللَّه بن محمد بن ابى شيبه ، شيخ و استاد بخارى ، در كتاب المصنف ، مى‏گويد : « آنگاه كه بعد از رسول‏خدا ( ص ) براى ابوبكر بيعت مى‏گرفتند . على ( ع ) و زبير براى مشورت در اين امر نزد فاطمه ( س ) دختر پيامبر ( ص ) رفت و شد مى‏كردند . عمر بن خطاب با خبر گرديد و بنزد فاطمه ( س ) آمد وگفت : اى دختر رسول خدا ( ص ) ! به خدا در نزد ما كسى از پدرت محبوبتر نيست و پس از او محبوبترين تويى ! ! وبه خدا قسم اين امر مرا مانع نمى‏شود كه اگر آنان نزد تو جمع شوند ، دستور دهم كه خانه را با آنها به آتش كشند . اسلم گفت : چون عمر از نزد فاطمه ( س ) بيرون شد ، على ( ع ) و ...به خانه بر گشتند . پس فاطمه ( س ) گفت : مى‏دانيد كه عمر نزد من آمد ، و به خدا قسم ياد كرده اگر شما ( بدون اينكه با ابوبكر بيعت كنيد ) به خانه برگرديد خانه را با شما آتش مى‏زند ؟ وبه خدا قسم كه او به سوگندش عمل خواهد كرد » (كتاب المصنف ، ج 7 ، ص 432 ، حديث 37045 ، كتاب الفتن ). ‏
همين مضمون را سيوطى در مسند فاطمه ، آورده است . (سيوطى ، مسند فاطمه ، ص 36).
ابن عبدالبر ، در الاستيعاب ، نيز اين داستان را نقل كرده است . (ابن عبدالبر ، الاستيعاب ، ج 3 ، ص 975). و ...
بلاذری در انساب الاشراف می نویسد: ... و سپس با مشعلى بر در خانه فاطمه آمد و در جواب فاطمه كه فرمود : آيا من نظاره‏گر باشم و تو خانه مرا آتش بزنى ؟ گفت : بلى . چنانكه بلاذرى مى‏گويد : « ابوبكر به على ( ع ) پيام فرستاد تا با وى بيعت كند امّا على نپذيرفت . پس عمر با مشعلى آمد ، فاطمه ( س ) ناگاه عمر را با مشعل در خانه‏اش يافت ، پس فرمود : يابن الخطّاب ! آيا من نظاره گر باشم وحال آنكه تو در خانه‏ام را بر من به آتش مى‏كشى ؟ ! عمر گفت : بلى، و آنچنان به این عمل مُصرّ هستم چنانکه پدرت بر دینی که آورده بود محکم بود ». ( بلاذرى ، انساب الاشراف ، ج 1 ، ص 586 ). ‏
ابوالفداء نيز مى‏گويد : « سپس ابوبكر، عمر بن خطاب را به سوى على و آنانكه با او بودند فرستاد تا آنان را از خانه فاطمه ( س ) بيرون كند، وگفت : اگر از دستور تو سر باز زدند با آنان بجنگ . پس عمر مقدارى آتش آورد تا خانه را آتش زند . پس فاطمه ( س ) بر سر راهش آمد وفرمود : كجا ؟ اى پسر خطاب ! آمده‏اى تا كاشانه ما را به آتش كشى ؟ ! گفت : بلى. (ابوالفداء ، تاريخ ابى الفداء ج 1 ص 156 . دار المعرفة ، بيروت ).
احمد شهرستانی در الملل و النحل به نقل از نظام می نویسد: از جمله عقائد نظام آن بود که می گفت: عمر به خانه فاطمه حمله ور شده و فریاد می زد: خانه را با اهلش به آتش بکشید، در حالی که در خانه نبود مگر علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام. او در ادامه می نویسد: همانا عمر چنان ضربه ای به شکم فاطمه در روز بیعت زد که فاطمه جنین خود (محسن) را از شکم انداخت.( الملل و النحل، ج 1، ص 57، چاپ دارالمعرفه بیروت. قابل توجه اینکه نظام معتزلی از رؤسای مذهب معتزله در زمان خود بود که در سال 231 از دنیا رفت).
یکی از علمای بزرگ سنى شافعي به نام جويني از همه صریحتر به این مطلب اشاره کرده و می نویسد: از پيامبر اكرم ( ص ) نقل شده كه فرمود : « چون به دخترم فاطمه مى‏نگرم بياد مى‏آورم آنچه را كه بعد از من بر سر او خواهد آمد و حال آنكه در خانه‏اش ذلّت وارد گرديده ، از وى هتك حرمت شده ، حقش غضب ، و ارثش منع شده ، پهلويش شكسته و جنينش سقط گرديده و او فرياد برمى‏آورد « يا محمداه » ...پس او اولين كسى از اهل‏بيتم مى‏باشد كه به من ملحق مى‏گردد ، پس بر من وارد مى‏شود ، محزون ، مكروب ، مغموم ، مقتول . . . » . ( فرائد السمطين ، ج 2 ، ص‏34 ، 35 طبع بيروت). ‏
ذهبی در شرح زندگانی ابن ابی دارم از قول ابن حماد کوفی می نویسد: هنگامى با مشعل آتش براى تسليت دختر پيامبر اكرم ( ص ) آمدند كه وى « به محسن » باردار بود و تهاجم به خانه و ... موجب قتل محسن طفلى كه هنوز پا به دنيا ننهاده بود گرديد . چنانكه ابن ابى دارم در ادامه می گوید: عمر لگدى بر حضرت زهرا ( س ) زد تا محسن سقط گرديد.(سير اعلام النبلاء ، ج 15 ، ص 578). ‏
ابن عبد ربّه می نویسد: پس عمر با شعله ای از آتش روانه خانه فاطمه شده تا آنجا را به آتش بکشد در این هنگام عمر با فاطمه برخورد کرده، فاطمه به وی گفت: ای پسر خطاب آیا برای آتش کشیدن خانه ما آمده ای، عمر گفت: آری، مگر آنکه با ابوبکر بیعت کنید...( العقد الفرید، ج 5، ص 13 و 14، چاپ بیروت 1404)
ابن قتيبه دينورى آورده است: ابوبكر عمر را به سوى كسانى كه بيعت نكردند و در خانه على تحصّن كردند، فرستاد. عمر به خانه على آمد و صدا زد ولى كسى بيرون نيامد. عمر هيزم خواست و گفت: قسم به آنكه جان عمر در دست اوست، يا بايد بيرون بياييد و بيعت كنيد و يا خانه را بر سر آنانكه در آن هستند آتش مى‏زنم. به او گفتند: فاطمه در آن است. عمر گفت: و لو فاطمه در آن باشد. ...وقتى فاطمه صداى آنها را شنيد، با صداى بلند فرياد كرد: «يا ابتاه» يا «رسول الله» پس از تو از پسر خطاب و پسر ابى قحافه چه‏ها كه نكشيديم. وقتى كه گروه مهاجم گريه فاطمه را شنيدند. در حالى كه گريه مى‏كردند برگشتند و دلشان به حال فاطمه سوخت ولى عمر و عده‏اى ماندند. على را بيرون آوردند و گفتند بيعت كن. على گفت: اگر بيعت نكنم چه مى‏كنيد؟ گفتند: به خدا سوگند گردنت را مى‏زنيم(الامامة و السياسة، ج 1، ص 30، تحقيق استاد على شيرى، منشورات رضى).
به هر حال آتش زدن درب خانه آنحضرت و نیز اذیتها و آزارهایی که در دوران کوتاه پس از پیامبر از سوی غاصبان خلافت دید واقعیتی است که قابل انکار نمی باشد و مصیبتی است که تا روز قیامت رنج و محنت آن از دل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت بیرون نخواهد رفت.

دیدگاه ها

نام شیعه 5 بار در قرآن آمده 5تن آل عباء خانواده محترم رسول خدا را5 تن آل عباء می گویند نام شیعه 5 بار در قرآن آمده 5ضربدر 5= 25 پیامبر فرمود فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجد فرقه25 شیعه 25آل الله25با آل قرآن25نام آدم هم 25 بار در قرآن آمده 25آدم باش و حق را بپذیر نام آدم 25بار در قرآن آمده آدم باش مرد باش آدم باش فهم و شعور دینی داشته باش 25 شیعه یعنی......ش......شما .......ی.......یار.........ع........علی ع .......ه.......هستید پس شیعه یعنی شما یار علی ع هستید براستی که شیعیان عالم یار و یاور علی ع هستندالشینو شیداء شهید الله شعور شمع الله کسانی که برای خدا و در راه خدا مثل 14شمع 14عشق14نبوت 14امامت 14بحق عم14کل14بحق14 معصوم و یارانشان برای الله کم کم فدایی میشوند الشینو شمع شما شمس الیاء یا ران علی یاور علی هستید همراه هم دل 25هم دلها25 بهمراه25 اولین 25بمهدی25 با آل قرآن25 آل الله 25شیعه25 شوری شعفی شیعه یعنی شاه مردان شوراء شعور شما شمس دینه 25برادران و خواهران عرب زبا ن خواهش میکنم شما هم به عربی کلمات کلیدی را ترجمه کنید وگرنه مسئول میباشید و روز قیامت باید جواب بدهید پیامبر فرمود فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجدفرقه25شیعه25 کعبه 25با آل قرآن25کعبه25آل الله25شمس دینه25شمس عالم25دل عاشق25 اساس دینه 25بمبارک25گنج قرآنه25یاوره 25قرآنی 25شاه مردان 25اساسه ایمان25پسرانسان25 محشره25اسم اعظمه25خدایی25 باحقی25 مظلومه 25دلاور25بسیجی25دلاور25قهرمانا 25اولین 25مخلصی25جلوه خدا25شاه مردان25 گنجه قرآن25 کعبه 25اسم اعظمه25 بسلطانه 25بمهدی 25بسیجی25 دلاور25عدالت25 تقوای25یاور25قرآنی25با آل قرآن25شیعه 25کعبه25آل الله25جلوه الله25شاه مردان25شوراء 25شیعه25اهل حق25اصل حق 25شمس عالم25قدرته25 اولین25قدرته25 عالمه25شیعه 25کعبه25 نام شیعه 5بار مستقیم در قرآن آمده 5ضربدره 5= 25فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجد فرقه 25شیعه25آل الله25با آل قرآن 25آل الله25کعبه 25حقدار25شیعه25بسیجی25 دلاور 25خدایی 25باحقی25جانه جانانه۲۵ محشره ۲۵ عاشقی ۲۵ره رسم۲۵اساسه ایمان ۲۵ایمان بخدا ۲۵علم خدا ۲۵بی انتها ۲۵ وَ إِنَّ مِنْ شِيعَتِهِ لَإِبْراهِيمَ إِذْ جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِيمٍمیگویند اهل خانه همیشه به مسائل آگاه تر از دشمنان بیرون خانه اند خانواده محترم رسول خدا پرورش یافته نبوت خاتم روزو شب نزد رسول خدا درس امامت را فرا گرفتند به علم ریاضی قرآن به ابجد نبوت 14 امامت 14 عشق 14 شمع14شمس شموس14 کل14عم14کل 14 همیشه اهل بیت محمد علی فاطمه حسن و حسین یاران حدیث کثاء و یاران آیه مباهله اهل بیت پیامبر میباشند و نام شیعه 5 بار مستقیم در قرآن آمده 5ضربدر 5= 25 شیعه 25 کعبه 25 با آل قرآن 25 آل الله 25 پیامبر فرمود فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجد فرقه 25 شیعه 25 اولین 25 قرآنی 25 کعبه25 به ابجدفرقه25شیعه25 با آل قرآن25کعبه25آل الله25شمس دینه25شمس عالم25دل عاشق25 اساس دینه25شیعه25نام آدم هم 25 بار در قرآن آمده آدم باش و حق را بپذیر مردی خیلی مردی علی یعنی ......ع.......عالیترین........ل.......لایقترین........ی......یار و یاور محمد (ص) پس معنی اسم علی ع آن است که عالیترین و لایقترین یار و یاور براستی که علی ع عالیترین و لایقترین یار و یاور محمد مصطفی ص بودعلم یعنی علی لایق محمد است ولی نام هیچ فرقه ای دیگر نیامده چون همه آنها باطل میباشند نام شیعه جلوه قرآن بوود غیر شیعه نیست در قرآن ابد فرقه های دیگری باطل بوود شیعه یعنی دست بیعت با علی در مقام قرب با مولاء علی کوثر قرآن بحق گشت منجلی همسر شاه جهان مولاء علی = مولاء علی در یک روز 4 هزار دائشی را در طرحی ضربتی ریشه کن کرد مارقین ناکسین قاسطین همه را از دم ذالفقار گذراند لحظه ای تعلل نکرد و دشمن را کوچک نشمرد آنها حافظان قرآن به نفع شیطان بودند دین اسلام 74 فرقه شد ابجد ابوبکر عمر عثمان 74 میباشدسوره سجده آیه 22 این آیه ابجد سه خلیفه 74 ان من المجرمین منتقمون 74 قرآن میفرماید ما از مجرمان سخت انتقام خواهیم گرفت 74 این آیه قرآن هم ابجد ابوبکر27+22 عمر+25 عثمان = 74 ان من المجرمین منتقمون 74 ما پدرمجرمان را در خواهیم آورد در صحیح مسلم و بخاری آمده ابوبکر و عمر درب خانه دختر رسول خدا را به آتش کشیدند عمر با لگد به درب خانه آتش گرفته کوبید و در به پهلوی حضرت فاطمه سلامه الله علیه اصابت نمود و فرزند درون شکم مبارک حضرت فاطمه بنام حضرت محسن هم به شهادت رسید یگانه کوثر قرآن با فرزندش به شهادت رسیدند پیامبر فرمود فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجد فرقه 385 شیعه 385 شیداء 385شهید الله 385 اسلام واقعی الله 385 فلسفه دین الله 385 شیعه 385 با آل قرآن 385دین ناب الله محمد علی 385 بدین واقعی اسلام 385 با قانون الهی دین الله 385 فقط دین اسلام 385 اسلام پیامبر 385 حکم الهی دین الله 385 بیداریهای اسلامی 385 با وصی دین محمد علی 385 به ابجد صغیر شیطان 22 عمر 22 ابابکر22 مقصر22 بدبختی22 شیطان 22 عمر22ابابکر22 دروغ 22 کلک 22 کید 22 نیرنگ 22 هذیان 22 مقصر 22 عمر 22 شیطان 22 ابابکر 22بدبختی22بدیها 22 بناحقه 22 نابحقه 22 مجرمان 22 منافقان 22 دشمن اسلام 22 عمر 22 ابابکر 22لعنت 22 ملحد 22 درآتشه 22 دوزخه22 عمر22 ابابکر22شیطان22 وبه ابجد کبیر ظالم 971 - 430 مقصر = 541 ابجدابوبکروعمر 541 میباشدظالم منهای مقصرمیشه ابجد ابوبکرعمر به ابجدکبیرسه خلیفه ابجدشان 1202 ان من المجرمین منتقمون1202عمر310+231 ابوبکر+661عثمان 1202 بکافران محض 1202 ارتش کفار 1202 1202 http://aaaali110.loxblog.com

نام شیعه 5 بار در قرآن آمده ولی نام هیچ فرقه ای دیگر نیامده چون همه آنها باطل میباشند نام شیعه جلوه قرآن بوود غیر شیعه نیست در قرآن ابد فرقه های دیگری باطل بوود شیعه یعنی دست بیعت با علی در مقام قرب با مولاء علی کوثر قرآن بحق گشت منجلی همسر شاه جهان مولاء علی = مولاء علی در یک روز 4 هزار دائشی را در طرحی ضربتی ریشه کن کرد مارقین ناکسین قاسطین همه را از دم ذالفقار گذراند لحظه ای تعلل نکرد و دشمن را کوچک نشمرد آنها حافظان قرآن به نفع شیطان بودند دین اسلام 74 فرقه شد ابجد ابوبکر عمر عثمان 74 میباشدسوره سجده آیه 22 این آیه ابجد سه خلیفه 74 ان من المجرمین منتقمون 74 قرآن میفرماید ما از مجرمان سخت انتقام خواهیم گرفت 74 این آیه قرآن هم ابجد ابوبکر27+22 عمر+25 عثمان = 74 ان من المجرمین منتقمون 74 ما پدرمجرمان را در خواهیم آورد در صحیح مسلم و بخاری آمده ابوبکر و عمر درب خانه دختر رسول خدا را به آتش کشیدند عمر با لگد به درب خانه آتش گرفته کوبید و در به پهلوی حضرت فاطمه سلامه الله علیه اصابت نمود و فرزند درون شکم مبارک حضرت فاطمه بنام حضرت محسن هم به شهادت رسید یگانه کوثر قرآن با فرزندش به شهادت رسیدند پیامبر فرمود فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجد فرقه 385 شیعه 385 شیداء 385شهید الله 385 اسلام واقعی الله 385 فلسفه دین الله 385 شیعه 385 با آل قرآن 385دین ناب الله محمد علی 385 بدین واقعی اسلام 385 با قانون الهی دین الله 385 فقط دین اسلام 385 اسلام پیامبر 385 حکم الهی دین الله 385 بیداریهای اسلامی 385 با وصی دین محمد علی 385 به ابجد صغیر شیطان 22 عمر 22 ابابکر22 مقصر22 بدبختی22 شیطان 22 عمر22ابابکر22 دروغ 22 کلک 22 کید 22 نیرنگ 22 هذیان 22 مقصر 22 عمر 22 شیطان 22 ابابکر 22بدبختی22بدیها 22 بناحقه 22 نابحقه 22 مجرمان 22 منافقان 22 دشمن اسلام 22 عمر 22 ابابکر 22لعنت 22 ملحد 22 درآتشه 22 دوزخه22 عمر22 ابابکر22شیطان22 وبه ابجد کبیر ظالم 971 - 430 مقصر = 541 ابجدابوبکروعمر 541 میباشدظالم منهای مقصرمیشه ابجد ابوبکرعمر به ابجدکبیرسه خلیفه ابجدشان 1202 ان من المجرمین منتقمون1202عمر310+231 ابوبکر+661عثمان 1202 بکافران محض 1202 ارتش کفار 1202 1202 http://aaaali110.loxblog.com

ارسال ديدگاه جديد

(لطفا از درج سوال در ديدگاه ها خودداري فرماييد براي طرح سوالات خود به اين آدرس مراجعه فرماييد)

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • تگ های مجاز : <a> <br><em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  •  

 

کد امنیتی
این سوال برای آزمایش کردن شما است که آیا شما یک بیننده واقعی ( انسان ) هستید و یا یک رایانه برای ساخت اسپم .
14 + 2 =
دو عدد را جمع کنید و وارد کنید . به عنوان مثال 1+3 را باید 4 وارد کنید .